De beste oefeningen voor vrouwen

De beste oefeningen voor vrouwen

26 augustus 2021 Uit Door Guido Maesen

Iedereen wil wel een strakker lichaam. Het kan immers altijd nog net iets beter. Zolang je er hard voor werkt is bovendien alles mogelijk. Het is alleen wel wat gemakkelijker als je volgende keer in de Basic-Fit staat om te weten wat je het best kunt doen. Wat zijn bijvoorbeeld de vier beste oefeningen die je als vrouw kunt doen? Wanneer je dat weet, kan je heel gericht aan de slag en kan je veel meer uit je workouts gaan halen. Dat is toch ook precies wat je wilt? Voeg deze oefeningen daarom dus toe.



Een workout op de roeimachine

De roeimachine is misschien wel de meest krachtige machine om een mooi strak lichaam te realiseren. Het voordeel van de keuze voor de roeiworkout is dat je dan ook eigenlijk niets anders hoeft te doen. Een hele training op de roeimachine doen is al genoeg. Mits deze lang genoeg is natuurlijk. Dat zal vooral in het begin een probleem zijn, want het vergt best veel van je. Dus bouw het wel op. Wanneer je in het begin niet verder komt dan 5 tot 7 minuten, dan heb je niets om je voor te schamen natuurlijk.

De swing en de get up

Om een strak lichaam te krijgen, is het vooral zaak om veel spieren aan te spreken met je oefeningen. Dat zorgt ook voor veel gelijkmatigheid in je spieropbouw. Dan kom je al snel bij de kettlebell uit. Die zie je ook steeds meer in de sportscholen opduiken. Het is dan dus ook zeker de moeite waard om te bekijken welke oefeningen dan de grootste waarde vertegenwoordigen. In dat geval kom je al snel uit bij de swing en bij de get up. Dit zijn precies de oefeningen die het meest van je zullen vergen.

Trainen zonder middelen

Machines en gewichten zijn leuk, maar ze zijn lang niet altijd nodig. Er zijn namelijk ook twee hele rake oefeningen met lichaamsgewicht te doen waar je heel veel uit kunt halen. In de eerste plaats is er dan de pull-up. Daarmee kan je je armen, schouders, rug en buikspieren allemaal een schok geven. Doe je de burpee, dan kan je ook nog eens voor de maximale verbranding gaan. Dat is minstens zo belangrijk om strak in je vel te zitten. Alle reden om dus ook deze twee oefeningen goed aan te leren. Dit zal je verder helpen.

Vaker de trap pakken

Tot slot is er nog een oefening die je gewoon kunt doen buiten de sportschool en je trainingen om. Je moet nog vaker de trap pakken. Met het traplopen zorg je ook voor een flinke verbranding. Wanneer je bijvoorbeeld de was hebt gedaan en je ruimt alles netjes weg in de kledingkasten. Loop dan niet in één keer alles naar boven. Verdeel het over drie kleinere beurten. Zo heb je toch mooi tweemaal extra de trap gepakt. Werk je op kantoor? Dan is iedere 90 minuten een keer de trap op en af essentieel voor jou.